U Rybníka 2
HORNÍ BEŘKOVICE
telefon: 603504239info@nahradnidil.cz
apmservis@apmservis.cz
detailní informace
POZOR NA PODVODNÍKY - OPRAVÁŘE
Již v mnoha případech se na nás zákazník obrátil s prosbou, co má dělat, že u něho byl opravář pračky, který si sice vzal peníze, ale pračku neopravil. A dokonce z ní třeba odnesl s sebou náhradní díl s tím, že jej musí sehnat. Opravář se již více neukázal, a zákazníkovi zbyla akorát rozebraná nefunkční pračka a peněženka lehčí o pár stokorun. Zákazník samozřejmě neměl ani žádnou opravenku, ani kontakt na povedeného opraváře, takže mu zbyly jen oči pro pláč.
V lepším případě u jiného zákazníka si opravář evidentně nevěděl rady se závadou pračky, tak sdělil zákazníkovi, že to bude určitě programátorem, který on prý nemá, a ať si onen díl zákazník někde sežene a vymění sám. Samozřejmě, že i za tuto „službu“ si nechal patřičně zaplatit. Ve výsledku jiný servis zjistil, že tam je programátor zcela v pořádku, a závada byla jinde, pračku opravili, a zákazníka tato druhá oprava vyšla mnohem levněji, než kdyby dal na rady onoho podvodníka.
Nabídnu Vám tedy několik rad, jak se nenechat od podobných řemeslníků napálit:
1/ Dříve, než objednáte opravu Vašeho spotřebiče, prověřte si alespoň základní informace o firmě, na kterou se s opravou chcete obrátit.
2/ Opište si ze štítku pračky přesné typové označení, a ověřte si předem telefonicky, zda Vaši značku skutečně opravují - známe opraváře, kteří přijedou k zákazníkovi, a teprve na místě mu sdělí, že tuto značku neservisují, ani na to vlastně nic nemají, a vytáhnou ze zákazníka alespoň peníze za cestovné.
3/ Při odchodu opraváře požadujte doklad o provedené opravě – tzv. Montážní list (Opravenku), kde musí být uvedeno jméno a adresa zákazníka i servisní firmy (včetně IČO), název spotřebiče, co bylo předmětem opravy, a jakou to dělá částku, kolik je vyúčtováno cestovné, název a cenu za materiál (díly apod.), a jestli je firma daňový plátce, či nikoli, musí být dle toho vyčíslena sazba DPH. Případnou reklamaci Vám totiž bez tohoto dokladu nikdo neuzná, a navíc, jestli opravář pochybí, nic si na něm nevezmete, a vinu mu budete jen těžko prokazovat.
4/ Jestli Vám bude opravář tvrdit, že Vám udělá „výjimečnou slevu“, nebo že pro Vás bude „cestovné zdarma“, požádejte jej o nahlédnutí do Ceníku služeb a dílů, na což máte ze zákona právo, a každý opravář je povinen tyto doklady u sebe nosit . Jestliže Vám neprokáže v dokladech, za jaké ceny služby účtuje, věřte, že žádnou slevu určitě nemáte – ba naopak.
5/ Nevsázejte na to, že nejlevnější firmy nutně musí mít také nejkvalitnější služby, a naopak. Rozhodně se vyplatí připlatit si za kvalitní služby, než investovat do rádoby „opraváře za lidové ceny“, ale na úkor kvality, takže ve výsledku vlastně proděláte. Určitě nepočítejte s tím, že si nadstandartní služby (jako je výjezd k zákazníkovi o víkendu a svátcích, nebo oprava po 19.hodině) opravář patřičně nezapočítá – vždyť má na to právo, stejně jako každý jiný zaměstnanec.
6/ „Bez papíru to budete mít levnější“ – určitě jste se s touto nabídkou již mnohokrát setkali, a to při různých příležitostech. Dejte však pozor, aby jste zaslepeni vidinou levnější opravy nenahráli do kapsy opraváři, který stejně jako okrádá stát, tím že zákazníkům nevystavuje doklady, neokradl i Vás.
Veškeré důležité informace pro zákazníky.
Obchodní podmínky
Reklamační podmínky
Doprava, poštovné
Všeobecné informace
Informace firmy
ČERPADLO ASKOLL 25W pračky univerzál
KOŠ NA PŘÍBORY myčky Indesit, Ariston
UHLÍKY motoru pračky NK80 PHILCO, CROSLEY, KONRÁD
TOPENÍ TROUBY GORENJE - sporáky Gorenje GP1127
FILTR pračky WHIRLPOOL a IGNIS
VENTIL NAPOUŠTĚCÍ PŘÍVODNÍ do pračky 1-ces
Čerpadlo pračky Whirlpool a Ignis - mikrokonektory